søndag den 9. oktober 2011

Workshop i gårdbutikken og Dhaniya

I mandags var jeg med til et workshop i min lokale gårdbutik Rosenlund, hvor vi lærte at strikke to sokker på rundpind. Det var rigtigt hyggeligt, og jeg mødte jo lige den herlige Dorthe, som jeg snart skal til strikkemøde hos Rasmilla med.
Hun viste mig et billede af sin Dhaniya, som hun er ved at strikke. Nu må jeg i gang. Den er rigtig sjov at strikke.
Jeg så også den nye bog, krydret strik, som jeg helt sikkert skal have, og vil lave nogle projekter fra.
Den bog er så herlig. Jeg synes vi lige nøjagtigt manglede sådan en bog, for den er helt anderledes end alt andet. Lige min krydrede smag.
Jeg er ikke så vild med filcolanas peruvian highland, men deres farver er jo skønne, og at strikke på pind 5 får hurtigt ben at gå på :) Jeg kunne ikke lade være med at gå i gang med den Dhaniya, men jeg har valgt nogle andre farver. Jeg troede det ville tage længere tid, men det går hurtigt, så nu får jeg mod på mere flerfarvestrik, og magiske nøgler.


Jeg ved ikke om jeg vil strikke sokker på rundpinde fremover, for den "gammeldags" metode, kører lidt hurtigere for mig, men det var sjovt at prøve.

6 kommentarer:

  1. Har haft den store fornøjelse ,at besøge gårdbutikken Rosenlund, dejlig butik :-)
    Glæder mig til ,at se mere af din Dhaniya, dejlige farver.
    God søndag

    SvarSlet
  2. Tak skal du have! Ja, der kan man bruge mange penge ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg er også vild med din Dhaniya, Charlottes Design er virkelig kreativitet med PANG ;O)
    Jeg holder mig nu også til strømpestrik på "gammeldags" maner´.

    SvarSlet
  4. Fedt, tak!
    Jeg er fuldstændig vild med krydret strik. Nu bliver det spændende at møde hende på messen i Fredericia og måske prøve nogle modeller..

    SvarSlet
  5. Superflot halsrør, du er ved at lave. Lækker gårdbutik du linker til. Jeg mener også Rasmilla kommer til Fredericia, så hende får vi da rig mulighed for at forkøbe os ved. Var ikke klar over, at Charlotte også kom :-)

    SvarSlet
  6. Tak Susanne!
    Jeg mener at det netop er hos Rasmilla/Sanne at Charlotte skal være om lørdagen. Måske ses vi. Ku være sjovt.

    SvarSlet