torsdag den 13. oktober 2011

Foredrag med Christel, SÅ fedt!

Jeg var til foredrag med Christel Seyfarth i tirsdags, og det var så fedt! Salen var stuvende fuld, og Christel tryllebandt os i ca. 1½ time, med billeder af Fanø, inspirationer, og alt hendes strik.
Det var så inspirerende, og jeg forstod pludselig hvorfor hun er blevet så "stor". Hun er en sej kvinde, med et stærkt kvindebagland. Der var noget islandsk over hende.
Jeg fik lyst til at blive mere bevidst om hvem jeg selv er, og så at stå for netop det.
Hun gav sig tid til at vise os hvordan man strikker flerfarvestrik, igen og igen.

Det var fedt at prøve hendes ting, jeg troede slet ikke at jakken her var min stil, men den er så fed!
Jeg har planer om at strikke et sjal jeg selv designer først, og om et par år, købe et kit af hendes. Jeg mødte også en sød pige der havde strikket dette flotte sjal, fra Ruth Sørensen, (jeg måtte ikke tage billede af hendes hoved, selvom hun var køn)


5 kommentarer:

  1. Christel er bare en SKØN kvinde, jeg havde fornøjelsen af at møde hende et par gange på Fanø. Og selvom det var hende der tovholder for hele festivallen, havde hun konstant overskud og var så sød og smilende. Jeg er vild med hendes strik, men synes ikke hendes pasformer passer til mig - jeg prøvede det meste på Fanø ;O( Jeg har også planer om selv at designe et sjal og jeg må da nok sige at Ruth Sørensens kan inspirere - vildt smukt!

    SvarSlet
  2. Den er bare sååååååå lækker den der Rokokojakke. Den vil jeg også gerne lave på et tidspunkt :-) - super flot sjal dit kamera har fanget, og smart med lynlås.

    SvarSlet
  3. Åhh ja den Rokokko jakke vil jeg også gerne lave engang.
    Ruths designs er også suveræne, jeg har købt et mønster hos hende, men fået købt lige det farveskifte garn jeg vil have, har jeg ikke fået endnu.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Kirsten- det er så ærgerligt, når man ikke kan passe noget man rigtigt gerne vil have. Kender det godt. fx med taljebluser. Måske man skulle komme i gang med nogle øvelser :-)
    -Susanne, ja det med lynlåsen syntes jeg også var genialt.
    Lis- Den på billedet er strikket i Kauni og virkede rigtig lækker!

    SvarSlet
  5. Jeg glæder mig, til jeg skal til foredraget på tirsdag i Løkken.
    Det er en flot detalje med den lynlås :)
    Dejlig, inspirerende blog du har, jeg har meldt mig som fast læser.

    SvarSlet