fredag den 25. marts 2011

Jeg går med en vegetar i maven.

Jeg er blevet ret hooked på tanken om at blive vegetar. Jeg vil ikke kalde mig miljøvegetar, selvom jeg også gerne vil passe på miljøet, men efter at have set, "blod, sved og t-shirts", har jeg fået lyst til på den måde at dele kår med dem som ikke kan spise kød. Sådan en, "sympativegetar". Og jeg tror at det bliver nødvendigt en dag, for ressourserne i verden er ved at blive brugt op.
Jeg har indtil nu halveret mit kødindtag, og er oppe på ca. fire dage om ugen uden kød, altså til aftensmad. Jeg er endnu på det stadie, hvor jeg pludselig kigger på min spegepølsemad og kommer i tanke om at det jo også er kød. HIHI. Manden er helt med på det, og jeg elsker det!
Her har jeg lavet en grøntsagscurry, m ris, raita og naanbrød. Det smagte pragtfuldt!
Og her er en skøn fenikel/rødbedetærte med mango/gulerodssalat. Begge dele fra en suveræn kogebog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar