mandag den 5. december 2011

Hjælp søges.


Jeg er blevet ansat som kirkesanger og elsker mit nye job. Jeg er startet lige i højsæsonen, så jeg har rygende travlt.
Efter tre måneder er prøvetiden ovre, og der skal jeg anskaffe mig noget nyt tøj, på kirkens beregning. Problemet er bare at de vil have at jeg skal have "sekretærtøj" som jeg kalder det, og jeg kan ikke fordrage jakkesæt til kvinder..
De bryder sig ikke om min fine unokjole i sort...


Nu vil jeg prøve at finde et kompromis, og det er her jeg har brug for hjælp.
Jeg leder efter en nederdel og en jakke, som IKKE er sekretæragtig, men som kan gå for det alligevel.
Er der nogen der ved hvor man kan få det henne?
Hvad mener du om beklædningen i kirken?

7 kommentarer:

  1. jeg ved ikke lige hvor du kan få det i nærheden af dig og hvad det må koste, men firmaet "Carla du nord" laver nogle fine glatte sorte nederdele der er rimelig neutrale, de har også fine jakker der kan bruges med en top under (måske kan du få lov til at skifte farve alt efter lejligheden. Betragt det som en uniform, så er det ikke så slemt, jeg kommer aldrig til at betragte sikkerhedsstøvler og evt hjelm som smart.

    SvarSlet
  2. Jeg synes, det er helt i orden at man forlanger mørkt tøj. Jeg var i hvert fald noget stødt over, at kirkesangeren til min svigerfars begravelse mødte op i lyse stumpebukser og hvide kondisko! Jeg er så også vokset op med en far der var kirkesanger og i tilgift formand for Kirkemusikerforeningen, så jeg er nok præget af det.
    Jeg synes dog også det må være ok med sort kjole som du selv kan lide, bare den er "tækkelig" :-)
    Men som Helle siger, betragt det som en uniform, du skal jo ikke som sådan "se ud", men netop være neutral.
    God jagt og tillykke med jobbet.

    SvarSlet
  3. Tillykke med jobbet, det er da fantastisk ;O)
    Det der med tøj og hvad der er passende, der må jeg melde PAS, men jeg er sikker på du finder en god løsning!

    SvarSlet
  4. Tak for "tillykkerne".
    Jeg er fuldstændig enig om at man skal være "tækkelig", mørkt klædt og ikke tage opmærksomheden. Jeg ønsker ikke at være moderne, men jeg har det svært med kvindelige jakkesæt, og det er slet ikke mig. Men, med respekt for alle, tror jeg der ligger et kompromis et eller andet sted derude ;-D
    Hvor er det fantastisk at få lov at tjene penge på at synge. Jeg elsker det..

    SvarSlet
  5. Det behøver vel ikke blive "Helle Thorning-agtigt". Hvad med en lidt tæt taljekort jakke uden revers, evt med kinakrave, eller en pæn cardigan, måske med pæne sorte bukser.

    SvarSlet
  6. Jeg kunne vel ikke få opskriften på Elias's halsedisse - det er lige sådan en jeg mangler til min dreng ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Good vibes.
      Jeg har bare strikket den sådan lidt på slump.
      Jeg slog 140 masker op på rundpind nr. 4. Strikkede 2r 2vr til det målte ca 15 cm. Strikket i to tråde, en angorakanin, og 1 rasmilla yndlingsgarn.

      Slet