lørdag den 29. januar 2011

Hjemmelavet kattemad til mine abyssiniere!

Jeg har fået to skønne abyssinierkatte, som jeg har drømt om siden jeg var barn. De er virkelig nogle dejlige katte.

Ejeren gav mig opskrifter på forskellige madretter, man kan lave til dem, og jeg som elsker at lave mad, synes det passer til stilen, også at lave til kattene.
Michael blev helt misundelig, da han duftede maden i går, og ønskede han var en kat. Min udvikling af opskriften, smagte dem også virkelig godt.

Kattemad:
1-2 store løg
1 kg oksefars
Karry og paprika
salt, peber
1 liter vand
2 bouillonterninger
4 håndfulde ris
5 store revne gulerødder

Svits løg i lidt olie. Brun kødet deri. Tilsat resten og hæld evt. mere vand i, hvis risene opsuger det hele. Kog 3/4 til 1 time ved svag varme. Køl ned og frys i små portioner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar